Ruszyła kolejna odsłona akcji #zanimzostanezombie 

Ruszyła kolejna odsłona akcji #zanimzostanezombie 

Opublikowany

Po zeszłorocznym sukcesie inicjatywy Zrób coś dobrego, zanim zostaniesz zombie, telewizja FOX wraz z partnerem Dawca.pl po raz drugi organizuje akcję, która ma na celu zwiększenie świadomości społecznej w zakresie transplantologii oraz zachęcenie do podpisywania tzw. oświadczeń woli. Dzięki popularności serialu „The Walking Dead”, emitowanego na kanale FOX, inicjatywa ma szansę zyskać jeszcze szerszy zasięg. 

„Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie” – to hasło przewodnie akcji #zanimzostanezombie, która ruszyła z początkiem października. Hasło akcji nawiązuje do postaci występujących w serialu „The Walking Dead”, opowiadającym o walce bohaterów o przetrwanie i zachowanie człowieczeństwa w świecie opanowanym przez zombie. Telewizja FOX, wspierana przez kampanię świadomego dawstwa Dawca.pl, zaprezentowała nową odsłonę strony www.zanimzostanezombie.pl, z której można pobrać oświadczenia woli, a wypełniając je, wesprzeć szczytną ideę. W tym roku ambasadorowie kampanii - zombie Staszek i Renatka wspierają inicjatywę, zachęcając w spocie promocyjnym do zrobienia czegoś dobrego, zanim będzie za późno! 

Podczas pierwszej edycji akcji #zanimzostanezombie zostało rozdanych ok. 5000 oświadczeń woli, czyli pisemnych deklaracji chęci oddania narządów oraz tkanek do przeszczepienia po śmierci.  2014 roku specjalną strefę #zanimzostanezombie na Dworcu Centralnym w Warszawie odwiedziło ponad 1000 osób. Na miejscu mogły one porozmawiać z ekspertami Dawca.pl zaangażowanymi w projekt, poznać wyniki najnowszych badań ośrodka PBS dotyczących postrzegania tematyki transplantologii przez Polaków, a także otrzymać oświadczenia woli. 

Od stycznia do sierpnia 2015 roku, od zmarłych w całej Polsce przeszczepiono 952 organy. Na liście oczekujący jest nadal 1515* osób, a liczba ta stale rośnie, wydłużając tym samym czas oczekiwania na operację. Wiedza społeczeństwa o tym, jaką wartość dla setek śmiertelnie chorych osób ma przeszczepienie narządu jest nadal niewystarczająca. Dlatego, tak ważne jest prowadzenie działań edukacyjnych i promowanie dawstwa organów.

Wyniki zeszłorocznego badania zrealizowanego przez agencję badawczą PBS potwierdzają tę potrzebę. 89% ankietowanych było zdania, że poziom edukacji w temacie transplantologii jest w Polsce niski. Blisko 80% badanych wyraziło gotowość podpisania oświadczenia woli, a tym samym do oddania swoich organów w celach transplantacyjnych po śmierci. Zdecydowana większość (97%) ankietowanych była przekonana o słuszności przeszczepiania narządów od osób zmarłych w celu ratowania życia bądź zdrowia.  

Wierzymy, że wykorzystanie globalnego fenomenu serialu „The Walking Dead” przybliży Polakom trudny temat pozyskiwania organów do transplantacji. Mamy nadzieję, że również w tym roku uda nam się zaangażować w akcję szerokie grono fanów serialu oraz pozyskać nowych ambasadorów naszej idei. – powiedziała Izabella Siurdyna PR Manager FOX International Channels Poland.

Partner projektu, kampania społeczna Dawca.pl - Bądź świadomym dawcą narządów, od ponad 8 lat prężnie działa na rzecz poprawienia kondycji transplantologii, przekazując Polakom rzetelną wiedzę na temat dawstwa komórek, tkanek i narządów. Obecnie w klubie Dawca.pl zarejestrowanych jest ponad 86 000 członków.

„The Walking Dead" to telewizyjny fenomen na skalę światową. Ten wyjątkowy serial jest jednym z najchętniej oglądanych w historii telewizji. Jest laureatem wielu prestiżowych nagród i nominacji, takich jak Emmy (nagroda za wybitne osiągnięcia w dziedzinie charakteryzacji protetycznej) czy Złote Globy (nominacja dla najlepszego serialu dramatycznego). Pierwszy odcinek szóstego sezonu serialu będzie można obejrzeć w poniedziałek 12 października o godzinie 22:00 na kanale FOX. Więcej informacji na temat projektu znajduje się na stronie: www.zanimzostanezombie.pl.  

* stan na sierpień 2015, dane http://www.poltransplant.org.pl/

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

TWD_601_-_Rick_First_Look.png

grafika | 1,53 MB

Pobierz
TWD_601_-_Daryl_First_Look.png

grafika | 1,34 MB

Pobierz
TWD6_Andrew_Chandler_Gallery_1349_V2.jpg

grafika | 1,79 MB

Pobierz
TWD_601_GP_0511_0159.jpg

grafika | 1,18 MB

Pobierz
zombie_2.jpg

grafika | 3,17 MB

Pobierz
TWD_603_GP_0602_0573.jpg

grafika | 1,48 MB

Pobierz

FOX ruszył z kampanią promującą akcję #zanimzostanezombie