Kampania pod hasłem „Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie”, wykorzystująca popularność serialu „The Walking Dead”, prowadzona jest w Internecie, z uwzględnieniem mediów społecznościowych oraz na antenie kanałów z portfolio FOX International Channels Poland. Michael Cudlitz (serialowy sierżant Abraham Ford) zachęca Polaków do wsparcia akcji.
Kanał FOX wraz z partnerem Dawca.pl, już po raz drugi rozpoczęli inicjatywę #zanimzostanezombie, która ma na celu zwiększenie świadomości Polaków w temacie transplantologii. Podobnie jak rok temu działania prowadzone są na specjalnie utworzonej stronie www.zanimzostanezombie.pl, z której każdy może pobrać, wydrukować i podpisać oświadczenie woli dawcy, jak również dowiedzieć się o trzech prostych krokach jak zostać dawcą narządów. Trwająca kampania związana jest z premierą 6. sezonu serialu „The Walking Dead”, który jest jednym z najchętniej oglądanych seriali w historii telewizji, również w Polsce.
Kampania #zanimzostanezombie z wykorzystaniem ambasadorów akcji – zombie Staszka i Renatki, promowana jest na antenie kanałów FOX International Channels Poland (FOX, FOX Comedy, National Geographic Channel, Nat Geo Wild), w mediach społecznościowych (profile FOX - Facebook i Twitter), jak również wykorzystuje profile społecznościowe partnera akcji Dawca.pl, takie jak Instagram, Facebook i Twitter. Dodatkowo, akcja została wsparta przez jednego z aktorów „The Walking Dead” – Michaela Cudlitza, który w serialu wcielił się w postać sierżanta Abrahama Forda. Michael Cudlitz specjalnie dla Polski wystąpił
w spocie wspierającym inicjatywę, który można zobaczyć na kanale FOX Polska na You Tube oraz na stronie www.zanimzostanezombie.pl.
W ramach projektu utworzony został profil zostanezombie na Snapchacie. W dniu premiery 6. sezonu serialu, 12 października, aktorzy ucharakteryzowani na zombie – Staszka i Renatkę, będą przechadzać się ulicami Warszawy, wysyłając fanom wskazówki, gdzie można ich spotkać. Każdy kto tego dnia ich odnajdzie, może liczyć na niespodziankę oraz będzie mógł otrzymać dokument oświadczenia woli. Staszka i Renatkę już dziś można zobaczyć w spocie promocyjnym, dostępnym na kanale YouTube kanału FOX, w którym zachęcają oni do zrobienia czegoś dobrego, czyli podpisania oświadczenia woli o oddaniu narządów przed śmiercią, zanim będzie za późno.
Działaniom promocyjnym związanym z akcją #zanimzostanezombie towarzyszy kampania medialna promująca premierę najnowszego sezonu serialu „The Walking Dead”, która prowadzona jest w Internecie (największe polskie portale internetowe oraz YouTube i Google), prasie (dziennik Metrocafe oraz przewodniki telewizyjne), radiu i telewizji (anteny własne FOX International Channels Poland oraz kanały z grupy Polsat).
Za kreację odpowiedzialny jest dział kreacji oraz marketingu FOX International Channels Poland. Stronę akcji #zanimzostanezombie przygotowała agencja K2, a działania PR wspiera agencja Grayling Polska. Za zakup
i planowanie mediów odpowiada dom mediowy Vizeum.
„The Walking Dead" to telewizyjny fenomen na skalę światową. Ten wyjątkowy serial jest jednym
z najchętniej oglądanych w historii telewizji. Jest laureatem wielu prestiżowych nagród i nominacji, takich jak Emmy (nagroda za wybitne osiągnięcia w dziedzinie charakteryzacji protetycznej) czy Złote Globy (nominacja dla najlepszego serialu dramatycznego). Pierwszy odcinek szóstego sezonu serialu będzie można obejrzeć w poniedziałek 12 października o godzinie 22:00 na kanale FOX.